W sprzedaży na polskim rynku dostępny jest już nowy Hyundai Elantra. Auto nie jest tylko i30-tką z doklejonym bagażnikiem, ale – podobnie jak to było w przypadku poprzednika – zupełnie inaczej wyglądającym wozem.
Elantra to dziś najlepiej sprzedający się model Hyundai’a na świecie. Na taki wizerunek zapracowało pięć dotychczasowych generacji tego modelu. Od poprzedniej Elantry nowy model jest 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy. Ma się to przełożyć na większa przestronność wnętrza. Z kolei zwiększenie o 32% udziału wysokowytrzymałej stali wśród materiałów użytych do budowy tego auta zwiększy wytrzymałość i sztywność nadwozia.
W wyposażeniu pojawiły się nowinki techniczne. Są wśród nich elektroniczne systemy wykrywania martwego pola, ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu, czy automatycznego otwierania bagażnika. Opcjonalnie Elantra może być teraz wyposażona w ośmiogłośnikowy zestaw audio marki Harman/Kardon. Do wyboru klienci dostali cztery poziomy wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style oraz Premium.
Poprzednia generacja auta dostępna była tylko z silnikiem benzynowym. Teraz Elantra zyskała także turbodiesla o pojemności 1.6 i mocy 136 koni mechanicznych. Do wyboru jest też benzyniak o tej samej pojemności, ale mniejszej mocy – 128 koni. Silnik benzynowy dostępny jest w parze z sześciobiegową, manualną skrzynią lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Diesel, poza skrzynią manualną, oferuje możliwość połączenia
z siedmiobiegową, dwusprzegłową skrzynią automatyczną.
Ceny nowej Elantry startują od 67 900 za benzyniaka z wersji Classic Plus. Najbogatsza odmiana z tym samym silnikiem to wydatek 89 900 zł. Za najtańszego diesla przyjdzie zapłacić 79 900 zł, a za najdroższego – 101 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni to 4 500 zł w przypadku przekładki sześciobiegowej i 6000 zł za siedmiobiegową.
źródło: Hyundai, fot. producenta