Oto jakie nowości zaproponowała Honda, podczas tegorocznych Targów Motoryzacyjnych w Paryżu.

Po odświeżeniu oferty modelowej w Europie w 2015 r., Honda zaprezentowała wyjątkowo imponującą gamę nowości podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Paryżu. Uroczystej prezentacji nowych modeli Civic Hatchback oraz Civic Type R Prototype dokonał Katsushi Inoue, prezes i dyrektor generalny Honda Motor Europe oraz Philip Ross, wiceprezes firmy. Przy tej okazji podkreślono również bardzo dobre wyniki sprzedaży, jakie marka odnotowała w Europie.

W swoim przemówieniu prezes Inoue stwierdził: „W 2016 roku Honda zanotowała na europejskim rynku wyraźny, 31-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dzięki temu, w gronie czołowych producentów, Honda jest liderem dynamiki wzrostu w Europie, utrzymując wyraźną tendencję wzrostową na 5 największych europejskich rynkach [Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy oraz Francja]. Co więcej, 60% nabywców to nowi klienci”.

Nowa Honda Civic Hatchback

Nowy Civic Hatchback, który został zaprojektowany z myślą o Europie, produkowany jest w angielskim Swindon i przeznaczony na rynki globalne. Model ten to krok naprzód pod względem jakości oferty Hondy w segmencie kompaktów.

Od poprzedniej generacji, nową Hondę Civic Hatchback odróżnia m.in. szersze, dłuższe, a zarazem niższe nadwozie. Wewnątrz poprawiono jakość materiałów oraz obniżono pozycję foteli (o 35 mm w porównaniu z obecną generacją modelu).

Atrakcyjne, usportowione nadwozie skrywa nowoczesny układ napędowy VTEC TURBO, który zapewnia dynamiczne osiągi oraz gwarantuje wyjątkowe doznania z jazdy, przy niskim poziomie zużycia paliwa, z czego słyną produkty marki Honda. Całkowicie zmodyfikowane nastawy układu zawieszenia przekładają się na wyraźną poprawę właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia, m.in. dzięki zastosowaniu niezależnej konstrukcji wielowahaczowej z tyłu.

Civic hatchback oferuje również pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym – m.in. – kolejną generację systemu informacyjno-rozrywkowego Honda CONNECT, współpracującego z Apple CarPlay™ oraz Google Android™ Auto. Ponadto, po raz pierwszy w oferowanym przez Hondę modelu segmentu C, wszystkie jego wersje standardowo wyposażone będą w pakiet rozwiązań wspomagających kierowcę – Honda SENSING.

Uruchomienie sprzedaży nowej Hondy Civic Hatchback w Europie zaplanowano na wiosnę 2017 roku.

Nowa Honda Civic Sedan

Na stoisku Hondy, nowej generacji modelu Civic Hatchback towarzyszyła europejska, czterodrzwiowa wersja sedan. Wariant ten, produkowany w tureckich zakładach Hondy w Gebze, został bardzo ciepło przyjęty przez klientów poza Europą, szczególnie w USA, gdzie dostępny jest od końca 2015 roku.

Europejska wersja modelu dostępna będzie na terytorium Europy kontynentalnej od wiosny 2017 roku. Pierwotnie samochód oferowany będzie z silnikiem 1.5 VTEC TURBO oraz – do wyboru – z sześciostopniową przekładnią manualną bądź automatyczną skrzynią CVT. W dalszej części 2017 roku oferta zostanie wzbogacona o jednostkę 1.6 i-DTEC.

Nowa Honda Civic Type R Prototype

Poza prezentacją „cywilnej” wersji kluczowego gracza segmentu C, Honda zaskoczyła gości francuskiego salonu, pokazując prototyp nowej Hondy Civic Type R. Zdradza on kierunek rozwoju stylistyki, jaka cechować będzie produkcyjną wersję modelu, która w Europie ma zadebiutować w drugiej połowie 2017 roku.

Odważną stylizację przedniego zderzaka podkreśla wyraziście wyprofilowany splitter z włókna węglowego oraz sportowa czerwona listwa dekoracyjna. Dodatkowe kanały z kratowanymi osłonami optycznie poszerzają zderzak, a wydatne otwory ukryto za siatkowymi osłonami.

Legendarne, czerwone logo „H” – stały element stylizacji modeli Type R – umieszczono nad nowym wlotem powietrza, pośrodku pasa przedniego. Nowy wlot powietrza pojawił się również na masce, w centralnej części trapezoidalnego wgłębienia. Kolejnym odzwierciedleniem sportowego charakteru prototypowej Hondy Type R mają być przyciemnianie klosze diodowych reflektorów i wszystkich kierunkowskazów.

Między przednimi a tylnymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze Piano Black z kontrastującymi czerwonymi elementami, rozciągają się boczne fartuchy wykonane z włókna węglowego. Nowe obręcze opasano sportowymi oponami o szerokości 245 mm i ukryto pod wydatnymi nadkolami.

Masywny dyfuzor umieszczono pod szerokim tylnym zderzakiem, gdzie znalazło się również miejsce dla potrójnej końcówki układu wydechowego. Środkowa rura wydechowa wyróżnia się mniejszą średnicą oraz jasną, metaliczną czerwoną barwą. Ukoronowaniem tylnej części nadwozia jest masywny, sportowy spojler zawieszony nad pokrywą bagażnika.

Podczas prezentacji studyjnej wersji modelu Type R, wiceprezes Philip Ross powiedział: „Type R stanowi ucieleśnienie wyścigowego DNA firmy Honda, naszego ducha rywalizacji oraz inżynierii, która zapewnia najwyższą jakość i optymalne osiągi. Pojawienie się tego modelu na europejskich drogach w drugiej połowie 2017 roku to kolejny rozdział historii wyścigowego auta do codziennej eksploatacji”.

źródło: Honda